torsdag 10 april 2008

Sagan om den fuckade dygnsrytmen

Alltså, det här håller inte mycket längre. Att kalla min dygnsrytm värdelös vore en underdrift. En typisk veckas sömn kan se ut ungefär så här:
  • Måndag - 03-07, 18-20
  • Tisdag - 03-13
  • Onsdag - 02-07, 19-21
  • Torsdag - 04-13
  • Fredag - 03-07, 18-20
  • Lördag - 05-14
  • Söndag - 04-13
Ganska så fail, med andra ord. Man kanske skrapar ihop rätt antal sovtimmar till slut, men att sova på kvällarna är ingen höjdare. Det är fan inte lätt att vara nattmänniska. Att samhället inte riktigt är anpassat för mig har jag förstått vid det här laget.

Jag har förresten gått och blivit helt besatt av Dark Tranquillity - Hours Passed in Exile. Har nog lyssnat på den hundra gånger den senaste veckan.

Och på tal om musik får In Flames nya album tre och en halv senil babian av fem möjliga. Det är bra musik, helt klart, och några av låtarna skulle mycket väl kunna klassas som guldkorn, men avsaknaden av aggressivitet gör att det inte är riktigt vad jag vill lyssna på just nu. Dessutom finns det fortfarande ett antal spår som känns väldigt ointressanta. Å andra sidan kanske det är orättvist att jämföra andra band med DT...

2 kommentarer:

Pettson förstås sa...

mitt bästa tips är att ta en helg, gå och lägg dig 04 på lördag morgon och gå upp när du känner för't under lördagen. Kvällen som följer ger du fan i att gå och lägga dig och ser till att komma isäng i vettig tid på söndag istället.

Sannan sa...

det må jag säga vilket förnuftig förslag föregående talar kom med.

... lätt hänt med fuckad nattsömn men jobbigare att vända tillbaka. Speciellt om man täner för mycket.