torsdag 13 mars 2008

Drömmar och biljetter

Jag hatar drömmar. Den typen man drömmer när man sover, framför allt.
Av dessa finns det sedan tre undertyper; bra drömmar, mardrömmar och cp-drömmar. Jag ska försöka reda ut begreppen lite.

Mardrömmar förklarar nog sig själv, de är aldrig kul att ha, det suger att vakna rädd och kallsvettig mitt i natten och inte kunna somna om.
Bra drömmar däremot är ännu värre, av den simpla anledningen att man blir helt jävla deprimerad när man vaknar och inser att det bara var en dröm.
Cp-drömmar är ungefär vad det låter som, varken bra eller dåligt, bara konstig jävla skit som man antagligen skulle bli inlåst i en madrasserad cell om man berättade om.

Det finns två stora anledningar till att jag avskyr fenomenet drömmar. För det första så förstör de min sömn, jag känner mig alltid mycket tröttare efter att ha legat och drömt halva natten. Och för det andra, värst av allt, är att jag ofta drabbas av kategorin "bra" drömmar. De tar fan kål på mig, jag orkar inte med att bli besviken och deppig varje morgon för att jag legat och drömt att allt var frid och fröjd.

Jaja, nog om det. On the bright side så har jag äntligen hämtat The Mighty Biljett. Ska vakta den med mitt liv.
Dagens goda gärning var för övrigt att stoppa en styck skenande kundvagn innehållande ett styck litet barn. Det låter mycket mer dramatiskt än det faktiskt var.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det råkar var såhär: Man drömmer varje natt, eller ja... Vad det nu blir för dig. Och kommer man ihåg det man har drömt har man sovit dåligt, minns man dem inte har sovit bra. Där kan du ha en av orsakerna till varför du känner dig trött när du har drömt. Typ. Fan vad jag känner mig påläst.

Anonym sa...

... har man inte sovit bra, skulle det vara. Såklart.