lördag 8 mars 2008

Another stupid day

Idag är det tydligen någon form av "internationell kvinnodag". Hah. Det ska jag fira med att först skratta åt den, och sedan ignorera den. Jävla påhitt. Det ger väl Aftonbladet något att fylla sin motbjudande hemsida med antar jag, det verkar vara den huvudsakliga funktionen i sådana här "speciella" dagar.

På samma sätt som resten av feminismen kan man ju tycka att det är en skymf mot de många (hoppas jag) vettiga kvinnor som inte konstant ser sig själva som förtryckta offer. "Varsågod, här får ni EN DAG. Håll till godo." Man tycker inte det skulle behövas, på samma sätt som det inte behövs och heller inte finns någon "internationell mansdag". Personligen är jag villig att dela lika på de övriga 364-365 dagarna också, det är lugnt.
Eller vi kanske skulle KVOTERA alla dagar på hela året, januari till juni kan tillhöra männen och resten kan kvinnorna få? Hoppas nu inga högt uppsatta politiker läser min blogg, detta skulle nog tyckas som en god idé i deras öron.

Finns risk för fler poster mot feminism och för jämställdhet inom en snar framtid.

Inga kommentarer: