måndag 28 juli 2008

Aftonbladet är som en roadkill

En av de stora frågorna jag gång på gång ställer mig själv här i livet:
Varför i helvete läser jag aftonbladet.se?
Denna osmakliga, korkade "nyhetssajt", fylld till bredden av idioter och hycklare, vars effekt på mig oftast består av nedstämdhet samt upprepad förskräckelse över hur onda och hjärndöda många (de flesta?) människor är.

Nu kanske ni tror jag enbart syftar på allt hemskt som händer här i världen, folk som dör och liv som förstörs. Men det är inte bara det, och det är inte det som får mig att avsky Aftonbladet.

Det som får mig att skaka på huvudet är all meningslös skit de envisas med att göda sin hemska sida med. Är det inte cynisk bantningspropaganda så är det tips om hur man bäst har sex i ett träd eller en ny studie som ytterst vetenskapligt visar att kvinnor mår 2% sämre än män.

Aftonbladet är som en blodig jävla roadkill. Vidrig, ledsam och onödig, men man kan inte låta bli att titta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jadu, så kan det nog vara...

Anonym sa...

Hahaha, jag kan inte heller låta bli att titta in där, trots att jag avskyr och föraktar allt vad skiten står för. Passionerat!

Det är så jävla förutsägbart, populistiskt, spekulativt och oseriöst. Man kan ju räkna upp vidrigheterna i det oändliga men Lena Mellin, den politiska kommentatorn är ändå ett av favorithatobjekten. Med sin beskäftiga uppsyn och löjliga anteckningsblock i bylinen är hon målmedvetet lanserad som någon slags auktoritet. De tror att hon har nån jävla impact. Skrattretande.

Mass appeal madness, för att citera några gamla hjältar.