måndag 12 januari 2009

Detta är ett givande inlägg

Skolan är igång igen. Hurra, grattis, jippie, osv. En del sköna skratt får man där i alla fall, som idag när vi fick information om vår kommande kurs "Intrångsdetektering och loggar":

"Och nästa vecka kommer en kille hit och gör penetrationsövningar med er."

Datasäkerhet är en spännande bransch, må jag säga. Det var svårt att ta någonting på allvar efter det uttalandet.

Ny version av Messenger fick jag tag på idag också. Inte så mycket nytt användbart egentligen, men man kan ha olika ljud för olika kontakter nu. Smidigt ifall man är en bit ifrån datorn och vill kunna urskilja hur intressant personen som skrev något är.

4 kommentarer:

Sannan sa...

satan vad bra med olika kontaktljud, inte för att jag har ljud på men man kanske kan bestämma att alla utom några sak vara ljudlösa? =)

Här börjades det jobba idag och ja, det var kul det med. På mitt jobb pratar vi om horungar, sats och pms. Det är också rätt roligt.

Hex sa...

Visst kan man göra så! Sedan är det bara att vrida upp volymen och lägga sig och vänta på att The Chosen One ska logga in, till en fanfar av trumpeter. Eh, ja, something like that.

Anonym sa...

Bra att du uppdaterat din blogg nu :)

Tack för dina kommentarer på min blogg, jag känner precis som du skrev ang körkort. Har du körkort nu? Kram

Hex sa...

Jo, jag fick faktiskt tummen ur ett par år senare, så det har jag. Det används ytterst sparsamt dock, så jag tog det väl mest för sakens skull och för eventuella framtida eskapader :P Kram